fredag, april 03, 2015

Skärtorsdagen

Jag tycker mycket om påsken, jag har så mycket fina och roliga minnen av påsk sen jag var barn och det hänger väl kvar. Nu ska jag ju tyvärr jobba i påsk men försöker göra det lite speciellt ändå. Igår var jag och barnen lediga. Vi storhandlade, var ute hos kaninerna, sen sprang jag med Leon i vagnen medan Nemo cyklade till en lekplats och så lekte barnen medan jag sprang intervaller bredvid. Solen sken och sen haglade det om vartannat igår, riktigt aprilväder.

På kvällen lagade jag en liten påskbuffé. Prinskorv, köttbullar, nypotatis, rödbetssallad, sill, västerbottenostpaj, ägghalvor och crustader stod på menyn och det var så gott så gott. Barnen fick vara uppe lite längre och se på film och sen gick jag och la mig med dem. Idag ska jag jobba 7.30-17, wohoooo!


Inga kommentarer: